Recent Posts

Pages: 1 ... 8 9 [10]
91
Questions / Re: [solved] .mpc not recognized
« Last post by Coste on October 31, 2015, 02:57:38 »
It absolutely helped, Quentin, many thanks !  :)
92
Suggestions / Support for Advanced Title Formatting
« Last post by razvanab on October 27, 2015, 22:14:44 »
Please add support for Advanced Title Formatting
http://bmproductions.fixnum.org/wiki/Advanced_Title_Formatting

Thank You.
93
French / Re : Client Upnp
« Last post by pierrelepianiste on October 27, 2015, 00:09:20 »
Bonjour Quentin,

Désolé je me réveille un peu tard, mais je viens d'installer pulseaudio-dlna. C'est EXACTEMENT ce que je cherchais : ultra simple à installer pour un noob comme moi  :D . Le Yamaha CD-N500 a été reconnu direct, mise à jour automatique du gestionnaire des paramètres sonores, on sélectionne "CD-N500 (DLNA)" et là Oh miracle, ça sort sur le Yamaha->ampli->enceintes.
Je cherchais un truc aussi simple que pulseaudio-dlna depuis des semaines sans succès, et là tu me sors le truc parfait !
Puisse ce post servir à d'autres.
En tout cas quand tu auras achevé tes priorités, l'intégration de pulseaudio-dlna dans GMB (dans les plugins ?) pourrait être super intéressante (avis d'utilisateur  ;D )

Merci encore
94
Questions / Re: resource not found error
« Last post by VastOne on October 24, 2015, 21:30:37 »
What source is the music on?  If on a media such as USB or Network there could be a delay in it's refresh that would cause the music to time out .. some of these devices and settings go into sleep mode when not in use

Is there any indication of errors when starting GMB from a terminal and seeing what the output is whilst it happens?

95
Questions / resource not found error[solved]
« Last post by Garthhh on October 24, 2015, 21:27:57 »
after being open for a few days
some songs won't play, resource not found [a square icon displays]
the only cure seems to be restarting the pc
I wouldn't care except Gmusic doesn't just skip to the next song, but requires I clear the nag box
96
French / Re: Encore et toujours GMB (malgré tout)
« Last post by Quentin Sculo on October 23, 2015, 01:43:25 »
Oui il y a beaucoup de choses à ajouter. Par contre l'equalizer est pas mal maintenant je pense, depuis que j'ai ajouté les presets.

Pour les sources de paroles, c'est pas trop dur à ajouter si ça interesse quelqu'un.
97
French / Encore et toujours GMB (malgré tout)
« Last post by mgrubert on October 21, 2015, 21:48:13 »
Salut Quentin,

J'ai réinstallé ma distribution (Ubuntu Gnome) un peu vite, sans sauvegarder mon home (mes documents persos sont tjs sur une partition à part avec des liens symboliques créés à chaque fois) du coup j'ai perdu mon .config et en particulier mon apparence GMB (pas très loin de Garage 6 implémenté par défaut, mais amélioré et non mis en ligne) et mes fichiers de configuration de GMB (filtres, et tout ça).

Du coup je me suis dit, à l'installation, que j'allais passer à un autre lecteur par défaut, un de ceux qui fonctionnent "out of the box" quand GMB demande un peu d'investissement.

En vue : Clémentine que j'avais déjà repéré.

Après deux jours me revoilà sous GMB : Clémentine a des fonctions puissantes de recherche de paroles (énormément de sources), équaliseur, gestion de Dropbox, etc. Bref, c'est, de mon point de vue, un lecteur moderne, quand gmb date un peu.

Seulement tout cela, ce sont pour moi des gadgets. Parmi le cœur des lecteurs il y a la gestion des tags multiples, ce que fait GMB et pas Clémentine, et les plugins de Laite, dont l'essentiel (à mes yeux) lastfm_pcget. Et parmi les gadgets de GMB, le renommage de masse.

Donc de retour.

Merci encore.
98
Customization / [PLUGIN] Precache - an aid for gapless playback
« Last post by bucaneer on October 19, 2015, 20:39:47 »
Made this for my own use, perhaps somebody else will also find it useful:

Precache plugin loads the next song (or its beginning) into VM cache in order to aid gapless playback.

Requires vmtouch.

With mpv (and possibly gstreamer, not entirely sure about that) gapless mode works by keeping the audio buffer (which is provided by the sound driver - PulseAudio, ALSA, etc) open between the time when mpv finishes playing one file and starts playing the next. If mpv can open and start reading the next file in the few milliseconds it takes for the sound driver to process the remaining contents of the buffer, you get a gapless transition. If your music library is on a disk that is slow or busy, opening the file might take too long and you get a gap between songs. Precache eliminates disk latency from the equation by ensuring that the next file is loaded into virtual memory (i.e. RAM) before it is time to open it.
99
Questions / Re: How to backup GmusicBrowser?
« Last post by Quentin Sculo on October 19, 2015, 16:37:52 »
It should be in ~/.config/gmusicbrowser/, the file is named gmbrc, there are a few backups too.
100
Questions / How to backup GmusicBrowser?
« Last post by yoshiky on October 19, 2015, 00:48:40 »
Hello, I want to backup my gmusiclibrary, but i'm having trouble locating the file where Gmusiclibrary saves the configurations and ratings, can somebody help me on this please?
Pages: 1 ... 8 9 [10]